Tyto všeobecné obchodní podmínky pro ubytování (dále jen „obchodní podmínky“) upravují práva a povinnosti mezi smluvními stranami, tedy
naší společnosti:
Říčany Apartments s.r.o. se sídlem Jungmannova 26/15, Nové Město, 110 00 Praha 1
IČO: 14102072
DIČ: CZ14102072
zapsanou v obchodním rejstříku zapsanou v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 276864
adresa pro doručování: Jungmannova 26/15, Nové Město, 110 00 Praha 1
adresa provozovny: Černokostelecká 1623, 251 01 Říčany u Prahy
telefonní číslo: +420 608 544 155
kontaktní email: reception@honestprague.com
(dále jen „poskytovatel“)
a vámi jako osobou, která pobyt objednává (dále jen „klient“).
Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran při pronájmu hotelových pokojů pro ubytování klienta nebo jím zvolených osob (dále jen „hosté“). Poskytovatel se zavazuje poskytnout hostům ubytování ve sjednaném rozsahu a kvalitě a klientovi vzniká závazek zaplatit poskytovali smluvenou cenu a dodržovat další sjednané povinnosti.
Právní vztah smluvních stran se řídí právním řádem České republiky, těmito obchodními podmínkami a ubytovacím řádem HONEST Říčany. Klient přijímá ubytovací řád jako smluvní podmínku ubytování a je povinen dodržovat jeho ustanovení. Klient dále odpovídá za dodržování ubytovacího řádu všemi hosty, kteří budou na základě jeho požadavku ubytovaní. Hosté jsou povinni se s ubytovacím řádem seznámit, na jeho neznalost nebude brán zřetel. Obchodní podmínky a ubytovací řád jsou uveřejněny na internetových stránkách poskytovatele.
Poskytovatel si vyhrazuje právo provádět přiměřené změny v ubytovacím řádu v zájmu zachování vysoké úrovně ubytovacích služeb. Poskytovatel o změnách a aktualizacích ubytovacího řádu klienta informuje.
V případě zájmu o poskytnutí ubytování klient učiní nezávaznou poptávku prostřednictvím e-mailu, telefonu, webového rozhraní www.honestricany.cz (dále jen „webové rozhraní“) nebo jiným způsobem, který podle aktuálních informací uvedených na webovém rozhraní umožňujeme.
Poptávka musí obsahovat zejména následující náležitosti:
jméno nebo obchodní firmu, sídlo nebo místo podnikání v případě, že jste podnikatelem nebo nepodnikající právnickou osobou;
IČ (případně i DIČ, pokud jste registrováni jako plátce DPH) v případě, že jste podnikatelem nebo nepodnikající právnickou osobou;
jméno, příjmení a celou adresu v případě, že jste spotřebitelem;
specifikaci poptávaného ubytování spolu s rozsahem jejího poskytování.
Po obdržení poptávky Vás budeme kontaktovat. V rámci této komunikace Vám sdělíme cenu a další podmínky ubytování, popřípadě Vás požádáme o uvedení dalších potřebných informací.
Pro objednání ubytování musíte následně podat závaznou objednávku, ve kterém vyjádříte souhlas s konečnými podmínkami námi poskytovaného ubytování. Prezentace ubytování na webovém rozhraní je pouze informativního charakteru a nejedná se o náš návrh na uzavření smlouvy dle § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
O obdržení objednávky Vás budeme informovat. Informace (potvrzení) o obdržení objednávky není svou povahou přijetím objednávky z naší strany, pokud to v potvrzení není výslovně uvedeno. Poskytovatel není povinen objednávku přijmout.
Pokud budeme mít pochybnosti o pravosti a vážnosti objednávky, můžeme Vás kontaktovat za účelem jejího ověření. Neověřenou objednávku můžeme odmítnout. Na takovou objednávku se potom hledí, jako by nebyla podána.
Bez ohledu na výše uvedené může smluvní vztah mezi klientem a poskytovatelem vzniknout také podpisem písemné smlouvy nebo uhrazením první platby za první a poslední měsíce ubytování před nastěhováním. I v takovém případě se uplatní ostatní ustanovení těchto obchodních podmínek.
Klient je povinen za ubytování platit poskytovateli dohodnutou cenu za ubytování uvedenou ve smlouvě. Klient je dále povinen platit poskytovateli paušální poplatek ve výši uvedené ve smlouvě (cena za ubytování a poplatek dále společně jen „cena“). Cena zahrnuje DPH a případně místní poplatek z pobytu v zákonné výši v případě ubytování trvajícího nejdéle 60 po sobě jdoucích kalendářních dnů. Cena za případné nadstandardní služby je stanovena na základě ceníku poskytovatele či na webovém rozhraní.
Klient má možnost zaplatit cenu za ubytování mimo dalších způsobů uvedených na webovém rozhraní nebo individuálně dohodnutých i bezhotovostně převodem na bankovní účet poskytovatele, on-line platební kartou nebo prostřednictvím platební brány.
Splatnost ceny za ubytování za konkrétně vyjmenované kalendářní měsíce je výslovně uvedena ve smlouvě. V případě nesplacení celé této částky včas smlouva bez dalšího zaniká.
Cena za ostatní kalendářní měsíce ubytování je splatná předem vždy do 25. dne předcházejícího kalendářního měsíce.
Závazek klienta uhradit cenu je splněn připsáním příslušné částky na účet poskytovatele.
Klient má zejména následující práva:
právo na řádné poskytnutí zaplacených služeb;
právo být seznámen s případnými změnami ve sjednaných službách;
právo na reklamaci vad;
právo vypovědět smlouvu za podmínek dle článku VI.
Klient má zejména následující povinnosti:
poskytnout poskytovateli součinnost nezbytnou k řádnému zabezpečení a poskytnutí služeb, zejména pravdivě a úplně uvádět požadované údaje včetně nahlášení jakýchkoliv změn takových údajů;
bez zbytečného odkladu sdělovat poskytovateli své stanovisko k případným změnám v podmínkách a obsahu sjednaných služeb;
seznámit sebe i hosty s ubytovacím řádem, zajistit dodržování veškerých v něm uvedených povinností a společně a nerozdílně s hostem uhradit smluvní pokuty sjednané v ubytovacím řádu;
v případě výpovědi smlouvy je klient povinen takovou výpověď poskytovateli písemně oznámit a respektovat sjednanou výpovědní dobu;
po ukončení ubytování z jakéhokoliv důvodu včas vyklidit pokoj v souladu s ubytovacím řádem.
5.1 Poskytovatel má zejména následující povinnosti:
poskytnout klientovi a hostům veškeré potřebné informace k pobytu;
na základě potvrzené objednávky a v souladu s obecně závaznými právními předpisy hostům pobyt zabezpečit.
Klient má právo kdykoliv vypovědět smlouvu. Smlouva je ukončena po uplynutí sjednané výpovědní doby, jejíž délku si klient při uzavření smlouvy zvolil. Po tuto dobu je klient povinen hradit cenu bez ohledu na to, zda bude ubytování z jeho strany využíváno či nikoliv. Při předčasném ukončení pobytu má poskytovatel právo účtovat klientovi plnou výšku dohodnuté ceny za celou délku původně sjednaného pobytu, pokud se obě strany nedohodnou jinak.
V případě výpovědi ze strany klienta poskytovatel vrátí klientovi již uhrazenou částku za ubytování v období po uplynutí výpovědní doby, sníženou o případné nedoplatky klienta, a to do 30 dnů od uplynutí výpovědní doby.
Poskytovatel má právo vypovědět tuto smlouvu v případě, že klient porušuje své povinnosti ze smlouvy nebo z ubytovacího řádu anebo dobré mravy. Poskytovatel má obdobným způsobem právo ukončit i pobyt kteréhokoliv hosta. Smluvní vztah a pobyt je zrušen ke dni, kdy je písemnou či ústní formou výpověď oznámena klientovi, resp. hostu. Host je v takovém případě povinen okamžitě vyklidit pokoj a opustit hotel. Ustanovení § 2331 občanského zákoníku se nepoužije.
V případě výpovědi ze strany poskytovatele z důvodu porušování povinností klientem má poskytovatel právo na smluvní pokutu, a to ve výši odpovídající celkové sjednané ceně ubytování v délce sjednané výpovědní doby. V případě ukončení pobytu hosta ze strany poskytovatele z důvodu porušování povinností hostem má poskytovatel právo na smluvní pokutu, a to ve výši odpovídající ceně ubytování hosta v délce sjednané výpovědní doby. Tímto ustanovením není dotčeno právo poskytovatele na náhradu škody.
Poskytovatel vrátí klientovi již uhrazenou částku za ubytování v období po skončení smlouvy, sníženou o případné nedoplatky klienta, způsobenou škodu a o smluvní pokutu dle předchozího odstavce, a to do 30 dnů od skončení smlouvy.
Vaše práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925 občanského zákoníku).
Jako poskytovatel odpovídáme za to, že ubytování při poskytnutí nemá vady, a že je poskytnuto ve shodě se smlouvou. Ubytování při poskytnutí nemá vady a je poskytnuto ve shodě se smlouvou, když:
odpovídá jeho popisu na webovém rozhraní;
je poskytnuto v dohodnutém termínu a trvá po uvedenou dobu;
je poskytnuto s náležitou odborností a péčí;
je v souladu s požadavky právních předpisů.
Poskytnuté ubytování je možné reklamovat v průběhu jeho poskytování. Skryté vady reklamujte bez zbytečného odkladu po tom, co jste se o nich dozvěděli. Vadu ubytování lze reklamovat nejpozději do šesti měsíců ode dne poskytnutí ubytování.
V případě, že vám ubytování bylo poskytnuto vadně, máte právo zejména na:
bezplatnou nápravu (zejména na dodatečné poskytnutí ubytování nebo na poskytnutí náhradního ubytování);
přiměřenou slevu z ceny;
odstoupení od smlouvy (pouze v případě, nelze-li vadu odstranit).
Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Reklamaci lze uplatnit osobně, e-mailem či písemně. Při uplatnění reklamace doporučujeme co nejpřesněji popsat, v čem vadu ubytování spatřujete. Urychlí to postup reklamace. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady poskytnuté služby.
Doručené reklamace vyřizujeme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace vám vystavíme písemné potvrzení.
V případě sporné reklamace rozhodneme o jejím přijetí do tří pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace.
V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace. Vezměte, prosíme, na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
9.1 Zpracování osobních údajů klienta a hostů se řídí samostatným dokumentem Podmínky užití webového rozhraní.
10.1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs . Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
10.2 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
10.3 Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.8.2024 a je k dispozici na recepci objektu.